dimarts, 19 de gener del 2010

m'ha decebut?

Quan vaig descobrir el nou projecte de la productora Minoria Absoluta, vaig experimentar un sentiment agre-dolç (expressió que em fa ràbia però... vaig curta de recursos): D'una banda, vaig pensar que potser un programa fet per un bon equip podia fer suportable l'insuportable, o fins i tot fer-ho divertit, però per altra banda, em feia una certa ronya pensar que gent tan capacitada per l'humor es dediqués a quelcom tan "cutre" com el món del cor.
La tasca de banalitzar el què la humanitat considera important, és una manera molt sana de fer humor que sempre ha caracteritzat l'equip del Minoria. La cosa ja es complica quan s'ha de banalitzar quelcom que ja és banal, barroer i ridícul de per sí. Es pot fer que personatges com JJ Vazquez, Mariñas, Patiño, etc. semblin encara més absurds del que ja són? O potser la pregunta adequada és: cal fer-ho?
Potser m'esperava un altre enfocament, o una manera més catalana de fer humor. No m'esperava que el programa s'adaptés tan a l'estil barroer d'antena 3. Però clar, un programa que vol tenir èxit a les espanyes no podia ser tan bo com Polònia. Ja coneixem el país veí i quines són les coses que hi triomfen...
Tot i així, no puc evitar estar contenta per l'èxit que ha tingut el seu primer programa, perquè els sento com si fossin família, i per més animalades que facin no puc deixar d'estimar-los.
Així doncs, l'enhorabona i... ho sento. Tot alhora.
PS: ara no sé si és que no tinc criteri o és que em sap greu criticar a qui admiro.

5 comentaris:

  1. Han hagut d'adaptar l'humor al públic espanyol...que res t'he a veure el nostre. Mira si no en Mr. Been, que va triomfar a Catalunya i en canvi va fracassar en el país veí. El que diré ara també fa un xic de ràbia, però el nostre, és un humor més anglès...

    ResponElimina
  2. I si és que nosaltres som uns puritans altius de modals tibants? Parlem-ne.

    ResponElimina
  3. Com els anglesos i el seu humor, vol dir? Yes, most probably.

    ResponElimina
  4. La veritat és que fer més còmics del que ja són a tota aquella gent és una tasca molt complicada. Presonalment no em va agradar, però sembla que va tenir força acceptació tant aquí com al país veí. A veure el proper programa les audiències que tenen.

    ResponElimina